سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وقتی تلویزیون فیلم وبرنامه خوبی نداره بی دلیل نیست که خیلیها به شبکه های ماهواره ای و اجتماعی روی آوردن .

چرا تلویزیون چهارتا فیلم خوب نمی زاره که مردم نرن سراغ شبکه های بیگانه و ماهواره وامثال هم .


94/12/27::: 9:28 ع
نظر()
  

باسلام

بهتراست هر روز یک صفحه از قرآن را بخوانیم البته معنی وترجمه فارسی را , ودر طول روز روی آن آیاتی که خواندیم فکر کنیم و مرور کنیم وببینیم که چقدر طبق آن عمل کردیم اینجوری بعداز یک سال میبینیم که 365 صفحه از قرآن را خوانده ایم و با تفکر و تامل خیلی چیزا از آن فرا گرفتیم حتی اگه روزی یک نکته اخلاقی یا علمی ویا تاریخی بیاموزیم درپایان 365 نکته فراگرفتیم که مطمئنا در زندگیمان بدرد میخورد وموجب رستگاریست وآنگاه آیات ومعارف الهی ملکه ذهنمان میشود و حداقل جزو بدترین جنبندگان  مذکور در آیه22انفال نمی شویم .

بعضی از آیات و سوره ها کوچکند وبه خاطر تکرار آنرا حفظیم اما در همین آیات و سوره های کوچک مفاهیم ومعانی عمیق نهفته است پس هیچگاه به قرائت عربی اکتفا نکنیم قرائتی که هیچ به معرفت ما نیفزاید هیچ فایده و ثوابی ندارد ولی خواندن به زبان خودمان آنرا قابل فهم تر فلذا شیرین تر میکند وباعث انس بیشتر با قرآن میشود.از همه مهم تر سطح علمی و معرفتی و حتی سواد ما را نیز افزایش داده و به خیلی از شبهات میتوان پاسخ یافت  بدون نیاز به اینکه بخواهیم از کسی تقلید کنیم زیرا معارف دینی قابل تقلید نیست بلکه باید فهمیده شود پس بایستی در این آیات اندیشید تا به بینشی درست رسید.

درزیر لینک قرآنی با ترجمه وتفسیره که بنظرم عالیه :

http://zekr.tebyan.net/#SourehID=4&Aye=1&PageID=77&TabIndex=0&ta=4&pi=0&q=TFH&T=fa.fooladvand


  

باسلام

باتوجه به ادیان بزرگ الهی که همگی به نوعی امربه معروف ونهی از منکر را دربر دارند وبرای بهبود زندگی بشر احکام ودستوراتی دارند که رعایت آنها موجب رستگاری است لذا امربه معروف ونهی ازمنکر اقدامی اصلاحی و متضمن جامعه ای روبه رشد و تعالی است .

نظر به اهمیت امر به معروف ونهی از منکر درجوامع و تاکید بزرگان دین و لزوم انجام درست  این مهم نکاتی را باید مد نظر داشت تا این مسئله به خوبی نهادینه و مقبول شود.

اولین نکته وشاید مهمترین مسئله تعریف وشناخت درست از معارف ومنکرات  است که نباید سلیقه ای و از دیدگاه سطحی نگران و ظاهر پرستانه باشد.یعنی باید همه شئون انسانی و اخلاقی وجوانب کار راسنجید  بطوری که حق آزادی و انتخاب مردم را محدود نکند و به شعور مخاطب احترام گذاشت و به دوراز سیاست باشد و آیا عرف جامعه این تعریف را درست میداند لازم به ذکراست که عرف جامعه مقبولیت حداکثری نزد مردم است.

دومین نکته اینکه ریشه منکر آیا ازبین رفته ؟وآیا معارف اخلاقی درجامعه درست تبیین شده؟

آخرین نکته آمر به معروف وناهی ازمنکر که باشد و اینکه تعریف او از معروف ومنکر مبتنی بر واقعیت دین ومذهب باشد.


94/12/14::: 3:40 ع
نظر()
  

باسلام به دوستان

روسها بازهم درتحویل سامانه موشکی اسکندر تعلل کردند آنهم زمانی که بیشتر پولش رو دریافت کردند خوش خیالیه اگه فکر کنیم آنها حاضرند جنگنده های پیشرفته سوخو به ما بفروشند .به نظرم آنها قصددارند هم از توبره بخورند و هم ازآخور! هم از ما پول بگیرند ولی تحویل ندهند وهم از امریکا واسرائیلی ها امتیاز بگیرند که به ما جنگ افزار تحویل ندهند.

روس

در گذشته روسها خیانتها وجنایتها در ایران کردند ازجمله در آذربایجان وشمال ایران حال چرا باید بیش از حد به آنها اطمینان کرد اونها بدنبال منافع نامشرع خود درمنطقه اند آنها ذاتا یاغی وسرکشند و باید روزی تمام حسابهای گذشته را باهاشون تسفیه کردو اونها رو سر جای خودشان نشاند.


94/12/14::: 3:0 ع
نظر()
  

شکست سنگین نمایندگان فعلی تهران

تهرانیا گل کاشتند دم همشون گرم مرحبا به شعور بالای آنها که به لیست 30+16 لیست امید وخبرگان مردم رای دادند.و حق را به حقدار رساندن وثابت کردن که دیگر زمان قهر با انتخابات نیست وباید پای صندوق رفت وکارخودرا کرد . وآنها کارستان کردن و همه افرادلیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان ازمجلس دهم باز ماندند.

اصولگرایان طوری رفتار کردند که گویی فقط آنهاهستند که اصول انقلاب واسلام را میشناسند وبه آن عمل میکنندوفقط آنها قصد خدمت دارند وبقیه گروه ها وجناهها دشمنن . وهمین شد که مردم به آنها اقبالی ندارند بهتره واقع بین باشیم .


  

نفر اول از سمت راست رجب رحمانی نماینده ضد دولت از تاکستان/نفر سمت چپ ازبالا آقای حسینی از سرپل ذهاب،ضارب علی مطهری در پشت تریبون مجلس، نفر سمت راست از پایین آقای عباسپور نمانیده بویین زهرا /،نفر وسط از پایین هم آقای بیرانوند از بروجرد، همون نماینده ای هستن که به ظریف توهین کرد/ نفر سمت چپ از پایین هم جناب آقای حسینی نماینده قزوین از مخالفان دولت که طرح ممنوعیت اپیلاسیون در آرایشگاه های زنانه رو داد ومصاحبه مشهوری هم داشتن در زمینه مسایل فرهنگی که چون دستمایه طنز شد، فارس منتشر کرد و بعدش هم حذف شد و از بیخ تکذیب.


  

آمریکا به دنبال تسلط بر جهان است و نقش خاورمیانه دراین تسلط کامل کننده وتضمین کننده است وآنچه به این تسلط کمک میکند اختلافات خنده دارو بیجای ما مسلمین است که آرامش و ثبات وصلح را دراین منطقه ازبین برده این منطقه میدان جنگی بین مذاهب وفرق اسلامی شده وتا زمانی که وحدت و امت واحد اسلامی نباشد غرب به رهبری امریکا در این تسلط  برخلاف میل مان پیروزاست . بی شک این گروه های تکفیری وسلفی که به جان ملتهای اسلامی منطقه افتادن بی ارتباط با سازمانهای سری غرب نیستندوخواسته ویا ناخواسته مزدوران شیطان شدند. چراکه غرب ازاین اوضاع آشفته درنهایت سود میبرد.

جدای از سلطه گری و استعمارگری انصافا آزادیهای اجتماعی در آمریکا قابل ستایش است . تاسف انگیز تر اینکه تمام این آزادیها دردین ما هست (لااکراه فی الدین)ولی مشکل از تفاسیر متحجرانه وجاهلانه از دین است بخصوص دربین اهل تسنن که از اسلام فقط گذاشتن یک وجب ریش و تراشیدن سبیل را یادگرفتن گویی اسلام فقط آمده بگوید که ریش بگذار تا رستگار شوید.

یک طرح برای خاورمیانه وجود دارد که هدف از آن جلوگیری از پیشرفت و ثبات در این منطقه است واین راهبرد بزرگ آنها برای تسلط برجهان است پس جنگ و آشوب درعراق که مهدتمدن بین النهرینه بخشی ازهمان نقشه راهی است که سالها پیش بوش پسر آغاز کرد .جنگ عامل بی ثباتی واختلافات عقیدتی ومذهبی عامل برهم زننده صلح و دوستی است.


  
   1   2      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ آیا واقعاً نفت ملی شده است.؟
+ سلام ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس کلیپی که در آن با مخاطبان خود صحبت می‌کرد در حالی که در صندلی عقب بوده برای نبستن کمربند توسط پلیس انگلیس جریمه شد. اما در کشور اسلامی ما نماینده مجلس قانونگذاری خلاف قانون عمل میکند و به زیر گوش مامور پلیس میزند که از وقاحت مسولین ماست.
+ وزیر نفت درجه عصبانیت مردم را افزایش ندهید. (زمستان سخت اروپا)
+ پشت تابوت شهدا پنهان تا به کی ؟
+ سلام
+ کروبی و موسوی کسانیند که حب پست و مقام وریاست دارندعلی رغم سابقه ریاست پس درحصربمانند تا بمیرندبهتراست. خصوصاکسی که قبل اعلام نتایج خود را رئیس جمهور دانست!
+ زبان شوم بیگانه


+ سال نو مبارک باد
+ تبریک توافق هسته ای مبارک.